2013. február 17., vasárnap

Langalló (töki pompos)


Mára a nyári fesztiválok, hagyományőrző, vagy népművészeti rendezvények egyik elengedhetetlen kísérője a kemencékben készülő kenyérlángos, vagy langalló. Bár én sütőben sütöttem, úgy gondolom ez kicsit sem von le az értékéből. Talán mindenki nevében mondatom, hogy  most már nagyon várjuk a jó időt,a fesztiválokat, a meleg nyári estéket, mi most egy kicsit ide varázsoltuk a nyári fesztiválok hangulatát,legalábbis illatban mindenképpen  



Hozzávalók:

A tésztához:
50 dkg liszt
1 ek. só
1tk cukor
3 ek olaj
2-2,5 dl langyos víz
1 cs. szárított élesztő

Feltét:
1 kis doboz tejföl
lilahagyma
bacon szalonna
20 dkg sajt


                                          Ebből a mennyiségből egy nagy tepsinyi lesz.
   A tészta hozzávalóiból lágy tésztát készítünk, én ehhez a kenyérsütőgépet használtam, mert így csak bele kellett  tettem a hozzávalókat és a munkát a gép helyettem elvégezte.A gépben szépen meg is kelt a tészta, erre a műveletre szánjunk 0,5-1 órát. Ha nincs kenyérsütőnk, akkor a tésztát kézzel megdagasztjuk és langyos helyen a kétszeresére kelesztjük.  
   Ha a tészta elkészült, akkor bekapcsoljuk a sütőt, én hőlégkeverésen 180 C-ra melegítettem elő és, amikor a tésztát betettem, akkor visszavettem a hőfokot 160 C-ra.
   Kiolajozunk egy nagy gáztepsit és a tésztát beletesszük, én kézzel egyengettem szét, hogy mindenhova jusson, nem baj, ha kicsit egyenetlenre sikerül, mert a néphagyomány szerint a langalló tésztája amúgy is olyan.A tésztát megkenjük tejföllel, rászórjuk a felaprított hagymát és a szalonnát, majd a tetejére a reszelt sajtot és mehet a sütőbe. Kb. 20-25 perc alatt készre sütjük, mi úgy szeretjük, ha a tetején a sajt szépen megpirul, ezért az utolsó 1-2 percre bekapcsoltam a sütő grillező funkcióját is, de akkor már nem szabad szem elöl téveszteni, mert pillanatok alatt megég.
  Ha már megfelelő a színe is, akkor kivesszük a sütőből  és jó étvágyat hozzá..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése