2013. március 17., vasárnap

Pillangós muffin

A lányom szülinapi bulijára készítettem először ezt a kicsit talán nem mindennapi muffin fajtát. Szeretem a megszokott ízeket kicsit felturbózva vagy csak egyszerűen nem mindennapi formában tálalni.



Hozzávalók: 

1 bögre liszt
1/4 bögre cukor
1 csomag sütőpor
1 csipet só
2 db tojás
3/4 bögre tej
3 ek. olaj
2 ek kakaó

Krémhez:

1 csomag tejszínízű pudingpor
4 dl tej
4 ek cukor
12,5 dkg ráma

Elkészítés: 

   A sütőt előmelegítjük, én 200 C-ra kapcsoltam be és, amikor beteszem a sütit, akkor visszaveszem a hőfokot 170 C-ra.
   Egy megfelelő méretű, mély tálba először a szárazanyagokat keverem össze, ez a liszt, cukor, sütőpor, kakaó és a só, ezután a közepébe mélyedést készítek és bele ütöm a tojásokat, hozzá mérem az olajat és lassan elkezdem összekeverni, miközben a tejet is lassan hozzáöntöm. Nem kell sokat kevergetni, csak éppen addig, míg csomómentes masszát kapunk. A muffin sütőbe belehelyezzük a papírkapszlikat és egy fagyi kanál segítségével a masszát kiadagoljuk. Én 3 dl-es bögrét szoktam használni és egy formába egy jókora adag masszát szoktam tenni, így kb 20-24 db muffin-t  kapok. Sütőbe tolom és kb 10-15 perc alatt megsütőm őket, én tűpróbát szoktam végezni a biztonság kedvéért.
   Amíg a muffinok sülnek, kikeverem a krémet. A tejet felteszem főni, közben a pudingport és a cukrot összekeverem, ha már langyos a tej, akkor 2-3 ek. tejet adok a pudinghoz és simára keverem. Ha a tej felforrt, lehúzom a tűzről és beleöntöm a pudingos tejet, habverővel összekeverem és sűrű krémmé főzőm. Felkockázom a rámát és a sűrű pudinghoz adom, addig keverem, míg az egynemű massza nem lesz. Hagyom hűlni, közben meg-meg kevergetem, hogy ne legyen a teteje bőrös. A kész muffinokat is kihűtöm. 
   Ha már a krém is és a muffinok is kihűltek, akkor jöhet a formázás. A muffinok tetejét vékonyan levágjuk, a levágott tetőt kettévágjuk, az alját kiskanállal óvatosan kikaparjuk és betöltjük krémmel, a félbevágott kalapokat vágáséllel felfelé a krémbe illesztjük őket, mint a pillangó szárnyakat, így járunk el, az összes muffinunkkal, a végén vékonyan megszórjuk porcukorral.
Jó étvágyat hozzá. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése