2013. április 17., szerda

Grissini

   Az alapötletet Limarától vettem, én csak apróságokat változtattam a recepten, de így is nagyon finom lett a végeredmény!



Hozzávalók:

40 dkg liszt
2 tk só
3 ek. olaj
4-5 db szárított paradicsom
1 tk rozmaring
1 tk bazsalikom
1 tk oregánó
2 dl tej
1 cs. szárított élesztő vagy ennek megfelelő friss
az élesztőhöz egy csipet cukor
1 tojás a kenéshez
szezámmag a szóráshoz



Elkészítés:

   A lisztet tálba mérem, hozzákeverem a fűszereket, a sót, az apróra vágott paradicsomot, a liszt közepébe egy mélyedést készítek és beleöntöm az élesztőt, hozzá adom a cukrot és apránként kevergetve először az olajat, majd a tejet keverem bele. Pici tej, pici keverés, ezt addig, amíg van tejem, utána szép egyenletes tésztát dagasztok belőle, akkor jó a tészta, ha nem túl lágy, mert különben nehéz lesz vele dolgozni, ha megkelt. A duplájára kelesztjük. 
   Ha megkelt a tésztánk, akkor bekapcsoljuk a sütőt, hogy előmelegedjen, én 200 C-ra kapcsoltam hőlégkeverésre és, amikor betettem a tepsit, akkor visszavettem a hőfokot 180 C-ra. Elkészítjük a pálcikákat: egy lisztezett deszkán ujjnyi  vastag téglalapot nyújtunk, a tetejét megkenjük felvert tojással és megszórjuk szezámmaggal, derelyevágóval kb 2 cm vastag csíkokat vágunk belőle és megcsavarjuk őket, így tesszük zsírpapírral bélelt tepsibe, majd a sütőben kb 8-10 perc alatt megsütjük őket.
   Finom ropogtatni való lesz belőle, nekem a vastagabb tészta is nagyon ízlett, az egy picit puhább volt, az ízvilága hasonlít a pizzáéra.
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése