2013. április 4., csütörtök

Isteni diós szelet

   Ez a süti szerelem volt első kóstolásra! Elkértem a receptet és amikor összegeztem, hogy mi is kell hozzá teljesen elképedtem, hogy egy tepsinyi sütihez 1 kg cukort használ fel, akkor azt gondoltam, hogy na ezt aztán biztosan nem fogom megsütni soha, de csak nem hagyott nyugodni a dolog, mert mégiscsak egy nagyon finom édességről van szó! Kitaláltam, hogy miért is ne süthetném meg jóval kevesebb cukorral, és mit ad isten úgy is isteni lett!


Hozzávalók:

A tésztához:

5 tojássárgája
1 dl víz
30 dkg liszt
15 dkg cukor
1 csomag sütőpor

A krémhez:

3 dl tej
2 ek. liszt
1 cs. van. cukor
20 dkg ráma
15 dkg cukor
15 dkg darált dió

A habhoz:

5 tojás fehérje
15 dkg cukor

A tetejére:

reszelni való csoki

Elkészítés:

   A tésztához a tojássárgáját és a cukrot fehéredésig keverjük, apránként és felváltva hozzákeverjük a vizet és a sütőporos lisztet. Egy nagy tepsit kivajazunk, kilisztezünk és a masszát belesimítjuk, ne ijedjünk meg, hogy kevésnek tűnik a tészta, mert nagyon feljön.
   170 C-ra előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük, ez kb 5-6 perc!
Amíg a tészta sül, addig kikeverjük a krémet:
   A tejet felforraljuk, a lisztet úgy keverjük bele, mint amikor pudingot készítünk. Egy kevés langyos tejjel csomómentesre keverjük a lisztet és amikor a tej felforrt az egészet a tejhez adjuk. Sűrű krémet főzünk belőle, ha kész, még forrón beletesszük a többi hozzávalót is elkeverjük. 
   Ha már a tészta is és a krém is kihűlt, akkor dolgozunk vele tovább. A tészta tetejére kenjük a krémet és betesszük a hűtőbe. 
   Elkészítjük a habot: A tojásfehérjét a cukorral vízgőz felett kemény habbá verjük! Ha kész, akkor a krém tetejére simítjuk és már csak a csoki reszelés van hátra. Az eredeti recept itt egy csokimázat írt, de szerintem így egyszerűbb és dekoratívabb is a kész süti, ezért én már csak fogok egy darabka csokit és a sajtreszelőn úgy reszelem a süti fölött, hogy szépen egyenletesen potyogjon a tetejére a csoki forgács.
Pár órára még beteszem a hűtőbe (legjobb egy éjszakára) és szeletelem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése