2013. május 2., csütörtök

Darázscsípés


Lágy könnyű krém, finom omlós tészta, ez a darázscsípéstorta, tökéletes a meleg napokra!



Hozzávalók:

A tésztához:

40 dkg liszt
5 dkg vaj
2 dl tej
1 cs. élesztő
1 tojás
7 dkg cukor
1 cs. van. cukor
1 cs. só

A mandula réteghez:

10 dkg szeletelt mandula
2 ek. méz
8 dkg cukor
1 cs. van. cukor
1 ek. vaj

A krémhez:

4 dl tej
1 cs. van pudingpor
5 ek. cukor
1 cs. van. cukor
10 dkg vaj
2 dl (Hulala) tejszín
1 cs. habfixáló

Elkészítés:

A tészta hozzávalóit kenyérsütőgépbe mérem és összeállítom, hagyom a duplájára kelni!
   Amíg a tészta kel, elkészítem a mandula réteget. Felolvasztom a vajat a mézzel és a cukorral,van. cukorral, ha már a cukor is megolvadt, akkor leveszem a tűzről, hozzákeverem a mandulát is és félreteszem, hogy kihűljön. 
   Elkészítem a krémet, mert annak is hűlni kel: A tejet és a vajat felteszem főni, mire felforr a pudingot simára keverem a cukorral, van. cukorral és az edényből kevés langyos tejjel, ha felforrt a tej, akkor a szokásos módon pudingot főzök belőle, félre teszem, hogy teljesen kihűljön, amíg hűl elkészítem a tésztát!
   A tésztát 26 cm átmérőjű tortaformába simítom, a tetejét megkenem a mandulás vajjal és lefedve pihentetem 10-15 percet, ez pont elég arra, hogy a sütő 170 C-ra előmelegedjen, ez után mehet a tészta a sütőbe, ahol kb 30 perc alatt aranybarnára sütőm.Tűpróbát végzek és ha megfelelőnek találom, akkor kiveszem, rácsra szedem és milyen meglepő, hogy megint várok, hogy kihűljön. Ha már langyos, akkor én 3 fele vágtam, mert a krém elég sok ahhoz, hogy csak egy rétegbe kenjük bele, bőven jut két felé is.
  Befejezem a krémet: Felverem a tejszínt és hozzáadom a habfixálót, és óvatos mozdulatokkal a már hideg pudinghoz keverem.
Jöhet az összeállítás:
Tálra teszem a torta alját és rásimítom a krém felét, ráteszem a közepét és a maradék krémet is beletöltöm, ráhelyezem a tetejét is. Pár órára hűtőbe teszem pihenni!
Jó étvágyat hozzá!
:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése