2013. május 7., kedd

Kuglóf

Pillekönnyű kevert tészta, egyszerűen és gyorsan! Reggelire sütöttem, mert nem volt kedvem a kalácshoz és egyáltalán nem bántam meg! Egyszer nagyon régen kaptam ezt a receptet a barátnőmtől én csak a cukor mennyiségét csökkentettem egy kicsit, de az élvezeti értékéből ez csöppet sem vesz el!
Ha ebéd utáni desszertnek csinálom, akkor még csokival is le szoktam önteni, de reggelire a kávé vagy kakaó mellé így is tökéletes.



Hozzávalók:

5 tojás
20 dkg cukor
1 cs. van. cukor
1 dl olaj
1 dl víz
25 dkg liszt
1 cs. sütőpor
1 ek. keserű kakaópor



Elkészítés:

A tojásokat ketté választom, a fehérjét kemény habbá verem a sárgáját kikeverem a cukorral, van. cukorral, ha már fehéredik, akkor hozzáadom az olajat és a vizet is, ezekkel is habosítom egy picit, majd jöhet hozzá apránként a sütőtorral elkevert liszt és végül óvatosan a kemény tojásfehérje habot is beleforgatom. A tészta felét kuglófformába öntöm (én szilikonos formát használok, így nem kell kivajaznom és kiliszteznem, de ha valaki más formát használ, akkor ezt a lépést ne hagyja ki).A maradék tésztába belekeverem a kakaópor és azt is a kuglófformába kanalazom, óvatosan picit összekeverem a tésztát, hogy márványos színe legyen és 170 C-ra előmelegített sütőben tűpróbáig (kb.:30 percig) sütöm!
Még másnaposan is finom reggeli!
Jó étvágyat hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése