2013. május 25., szombat

Túrós alagút


Hozzávalók:

A tésztához:
20 dkg liszt
10 dkg vaj
1 tojás
2 ek. kakaó
5 dkg cukor
1/2 cs. sütőpor
1-2 ek. tejföl

A töltelékhez:
75 dkg túró
30 dkg cukor
5 tojás
5 ek. búzadara
1 citrom reszelt héja
( a receptben nem volt, de én 5 dkg lisztet is tettem hozzá, mert túl folyósnak találtam a tölteléket)

Elkészítés:

   Ebből a mennyiségből két őzgerincre való lesz!
Nálam a kisebbik kikeverte a tölteléket, amíg én összeállítottam a tésztát!
   A tészta:
A szárazanyagokat (liszt, kakaó, cukor, sütőpor) összekeverjük, a közepébe ütjük a tojást és apránként hozzáadjuk az olvasztott vajat, és a tejfölt. Az egészet összegyúrjuk, ketté osztjuk és lisztezett deszkán egymás után kinyújtjuk, őzgerinc formába tesszük, úgy, hogy a tészta mindkét oldalon túllógjon, hogy azt majd a töltelékre lehessen hajtani. Én egy kicsit belenyomkodtam a tésztát az őzgerincbe, hogy jól felvegye az alakját! 
   Jöhet a töltelék:
A túrót tálba tesszük, ráütjük a tojások sárgáját, a fehérjéből kemény habot verünk, a túróhoz keverjük a cukrot, búzadarát és a citrom reszelt héját, én tettem bele pici lisztet is, ezután a tojásfehérje habot is beleforgattam! A tölteléket ketté szedjük és tésztával bélelt őzgerincbe öntjük, ha nem akarunk ilyen magas sütit, akkor készíthetjük a tölteléket 50 dkg túróból is, de akkor a többi hozzávalót is csökkenteni kell arányaiban! A lelógó tésztát a töltelékre hajtjuk és előmelegített 160C-os sütőben lassan, hogy a közepe is megsüljön (tűpróbáig) sütjük, és kb 20 perc után feltekertem a hőfokot 170C-ra, így kb 40 percet sült!


Jó étvágyat hozzá!

1 megjegyzés:

  1. Házi túróba én csak tojást és pudingport teszek! Laza, rezgős lesz a túró benne és másnap is olyan marad. Búzadarától sokkal fojtósabb!

    VálaszTörlés