2013. július 20., szombat

Kakaós csiga

Ezt a csigát gyakran készítem, a család nagy kedvence!




Hozzávalók:

Tésztához:
50 dkg liszt
1 cs. élesztő
1/4 l langyos tej
2 tojás
6 dkg ráma
6 dkg cukor


A kenéshez:
1 tojás

A szóráshoz:
kakaó (én instantot használtam)

A tepsibe:
pici olaj vagy olvasztott vaj



Elkészítés:

   A lisztet tálba szitáljuk, a közepére egy kis mélyedést készítünk, ebbe tesszük a cukrot és az élesztőt, kevés langyos tejjel összekeverjük, lisztet szórunk a tetejére és hagyjuk picit állni, ha már elkezd az élesztő dolgozni, akkor a sót a liszt szélére szórjuk, semmiképpen nem az élesztőre! Hozzáadjuk a tojásokat és az olvasztott vajat, elkezdjük összeállítani a tésztát, ha a hozzávalók már elkeveredtek, akkor apránként a maradék tejet is beledolgozzuk, enyhén ragacsos tésztát kell kapnunk, de ha túl lágynak találjuk, akkor nyugodtan lehet hozzá még egy kis lisztet tenni! A tetejét megszórjuk liszttel és letakarva langyos helyen a duplájára kelesztjük!



   Lisztezett gyúródeszkára öntjük és átgyúrjuk, Téglalapot nyújtunk belőle, ha túl nagynak találjuk a tésztát, akkor ketté lehet szedni és két részletben dolgozni vele! Én vékonyra szoktam nyújtani, mert még úgyis megkel sütéskor.



   Az egészet megkenem felvert tojással és vastagon megszórom kakaóval, úgy, hogy az egyik szélén kb 2-3 cm-nyi sávot üresen hagyok, itt csak a tojás van, a másik oldalról szorosan feltekerem, ezután úgy helyezem el a deszkán, hogy a kakaó nélküli rész legyen alul.



   2-3 cm-es darabokat vágok belőle és kiolajozott tepsibe teszem őket oly módon, hogy a tepsi egyik széle alá teszek valamit, amivel megtudom emelni egy picit (pl: petpalack kupakját), hogy a felesleges olaj a másik oldalra folyjon, ebbe kicsit megforgatom a csigák oldalát, így sülés közben nem ragadnak össze, hanem szépen szétszedhetők lesznek!


   A csigákat szorosan egymás mellé rakom a tepsibe, így szép magasak lesznek, ha sz összes belekerült, akkor letakarva kelesztem 15-20 percig, ezután megkenem tojással.



   170 C-ra előmelegített sütőben aranybarnára sütöm őket! Ez nálam 35-40 perc szokott lenni, de én úgy szoktam meggyőződni róla, hogy biztosan átsült-e, hogy a közepéről villával kiveszek egyet, ha az megsült, akkor biztosan a többi sem maradt nyers!



   Kiveszem és a tepsiben hagyom hűlni (már amennyire a család engedi), megszórom porcukorral és tálra szedem! 
Nagyon finom, a közepében megolvad a kakaópor és szépen elfolyik!
Jó étvágyat hozzá!

Ui: A képek frissítve: 2018.01.20. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése