2013. július 4., csütörtök

Vanília fagylalt (gép nélkül)

Végre itt a várva várt meleg, a gyerekek legnagyobb örömére nálunk is beindul a fagyi projekt, hisz ez az az édesség, amiből sosem lehet eleget készíteni! 
Most egy alapreceptet hoztam, ami aztán kedvünk szerint ízesíthető, ahogy szeretnénk, és fagyi gép nélkül is finom krémesre fagy! Az alapötlet Tücsök és Bogár konyhájából származik, csak én aroma helyett valódi vaníliát használtam, ha már otthon készül. akkor legyen a lehető legtermészetesebb!



Hozzávalók:

5 dl tejszín
1 tubus sűrítet tej
1 vaníliarúd
 2 cs. vaníliás cukor

Elkészítés:

   A tejszínből kb 1 dl-be beletettem a sűrített tejet, a van.cukrot és a vaníliarúd kikapart magjait és a rudat magát is, ezeket az alapanyagokat összeforraljuk, hogy a vanília íz szépen kioldódjon és jól érvényesüljön a végén! A többi tejszínt jól le kell hűteni, hogy a végén szépen felverhető legyen. A vaníliás masszát is behűtőm, én pár percre még a fagyasztóba is betettem. A sima tejszínt tálba öntöm és elkezdem habbá verni, amikor már habosodik, akkor óvatosan a vaníliás masszát belecsorgatom és az egészet kemény habbá verem, én egy fedeles tálba szoktam ezt a műveletet elvégezni és ebben a tálban teszem be a fagyasztóba is, mivel ez egy elég nagy adag, ezért 5-6 óra kell neki, hogy mindenhol jól megfagyjon!
Fagyi kanállal gombócokat formálunk belőle!
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése