2013. augusztus 21., szerda

Rákóczi túrós

   Nálunk a gyerekek a mazsolát és a túrót nem igazán szeretik, együtt a kettő meg aztán már végképp túl sok a jóból! A mazsolát kipiszkálják az ételből és egyáltalán nem hajlandóak megenni, de még megkóstolni sem. Viszont a túrórúdi az jöhet és bár állítólag a túró sem tartozik a kedvencek közé, azért pillanatok alatt elfogyott egy fél tepsinyi ebből a finomságból még melegen! Szóval az, hogy valójában hogy is állnak a túróval az még előttem is rejtély. 



Hozzávalók:

A tésztához:
30 dkg liszt
20 dkg vaj
10 dkg porcukor
1/2 citrom reszelt héja
1 cs. van. cukor
1 tojássárgája
1/2 pohár (75 g) tejföl
1 csipet só
1/2 cs. sütőpor

A töltelékhez:
1/2 kg túró
5 dkg mazsola (nálam kimaradt)
1/2 citrom reszelt héja
2 tojássárgája
1 cs. van. cukor
1/2 pohár tejföl
2 ek. cukor
a tésztára barackíz

A habhoz:
3 tojásfehérje
6 dkg cukor
3 ek. barackíz (most kihagytam)



Elkészítés:

   A liszthez keverjük a sütőport, a cukrokat,a sót és a citrom héját, ezzel a lisztes keverékkel elmorzsoljuk a vajat, hozzáadjuk a tojássárgát és a tejfölt, majd egynemű tésztát gyúrunk. A tésztát 0,5 cm vastagra nyújtjuk, (én egy 26*34 cm-es tepsibe simítottam, szerintem ez a méret pont megfelelő egy ekkora adaghoz).  170 C-ra előmelegített sütőben elősütjük a tésztánkat, nem kell teljesen megsütni, csak félig.            Amíg a tészta sül, addig kikeverjük a túrótölteléket, ez egyszerűen csak annyi, hogy az összes hozzávalót összekeverjük. 
   A tésztát a sütőből kivéve langyosra hűtjük, megkenjük barackízzel és rásimítjuk a túrótölteléket és készre sütjük. 
  A tojásfehérjéből és a cukorból kemény habot verünk (mehet bele a barackíz is, de én azt most a túróra kentem). Ha a süti elkészült, a barackízzel megkentem a túrót és a tojáshabból rácsokat készítettem a süti tetejére 100 C-os sütőbe tettem, hogy a tojást rászárítsam a tetejére!
   Ha kihűlt kockákra vágva tálaljuk!
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése