2014. január 14., kedd

Csörögefánk

Ismét itt a fánk szezon, meg is kérdeztem a családot, hogy milyen fánkot ennének. Egyöntetűen mindenki a csörögére szavazott, számukra ez nem is volt kérdés!  



Hozzávalók:

45 dkg liszt
8 dkg cukor
8 dkg ráma
1 cs. só
1 van. cukor
6 tojássárgája
1 tejföl

porcukor a szóráshoz

Elkészítés:

   A lisztet, cukrot, van. cukrot és a sót egy nagy tálba mérem és jól összekeverem. A közepébe mélyedét csinálok és beleöntöm a tojássárgákat és a langyos olvasztott vajat, elkezdem apránként a lisztet belekeverni a középen lévő tojásos rámához, apránként hozzáadom a tejfölt és keverem bele a maradék lisztet. Előfordulhat, hogy nem lesz szükség a teljes tejfölre, bár én az egészet belekevertem, de a végén kicsit ragacsosnak találtam a tésztát és még dolgoztam hozzá egy kevés lisztet. Ezt a tésztát nem muszáj pihentetni, de persze nem árt neki, ha egy fél órára a hűtőbe tesszük, én azonnal elkezdtem feldolgozni!
   Lisztezett deszkán vékonyra nyújtjuk és derelyevágóval kb 2 ujjnyi széles csíkokat vágunk belőle, a csíkokat kb 10 cm-es db-okra vágjuk, így téglalapokat kapunk.



  A kapott téglalapok közepét bevágjuk.



   Az egyik sarkát áthúzzuk a téglalap közepén lévő lyukon, hogy a tészta szépen megcsavarodjon. 



   Ezeket a formákat forró olajban megsütjük, nem kell sötétre sütni, mert a világos fánkok a finomabbak, ezek tésztája finom  puha marad! A kész fánkokat porcukorral megszórjuk!
Jó étvágyat hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése