2016. november 5., szombat

Madeleine

   Egy egyszerű és gyors francia finomságot sütöttem ma reggelire! Kicsi lányomnak annyira ízlett, hogy a szobájába is vitt magával néhány db-ot a délelőtt folyamán, mondván így jobban megy a tanulás.
Én most az alapreceptet készítettem, annyi változtatással, hogy citromhéj helyett narancshéjat reszeltem a tésztába.
Sütéssel együtt mindössze 20 perc alatt az asztalon is volt a finom reggeli.




Hozzávalók: 

3 tojás
10 dkg ráma 
10 dkg cukor 
15 dkg liszt
1 mk. sütőpor
reszelt narancshéj

Elkészítés: 
   
   Bekapcsolom a sütőt 170 C-ra! Akinek nem tapadásmentes a bevonata a formájának, annak célszerű kivajazni és kilisztezni a formát, én ezt a lépést kihagytam!
   A tojásokat habosra keverem a cukorral,amíg keveredik megolvasztom a  rámát és a liszthez keverem a sütőport. A tojáshabhoz reszelem a narancshéjat, belekeverem a lisztet és az olvasztott rámát. Homogén egynemű masszát keverek a tésztából, amit aztán evőkanállal kanalazok a madeleine formákba. 
Ha minden kis formába került tészta, akkor az előmelegített sütőben 8-10 perc alatt készre sütöm őket! 
Ebből az adagból nekem 26 db süteményem lett. 
Jó étvágyat hozzá! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése