2018. január 22., hétfő

Májkrém házilag /csirkéből/





Hozzávalók: 

50 dkg csirkemáj 
10+3 dkg vaj 
1 nagy fej vöröshagyma 
3 gerezd fokhagyma 
bors
majoránna 




Elkészítés: 

   A májat megmossuk és kisebb darabokra vágjuk, én 3 db-ra vágtam 1 db-ot. A vöröshagymát felaprítjuk és kb 3-4 dkg vajon megdinszteljük / ezt a mennyiséget a 10 dkg-ból vesszük le/, ha már kicsit megfonnyad, hozzáadjuk az apróra vágott fokhagymát, átkeverjük és jöhet rá a máj.



 Gyakran átkeverve addig pároljuk, amíg a májból véres lé folyik, fedő alatt ez kevesebb idő és attól is függ, hogy mekkorára vágjuk a májat. Nálam ez olyan 15-20 perc volt. 
   Ha kész a máj, akkor sózzuk, borsozzuk és megszórjuk majorannával. Ízesítéshez lehet még használni használni petrezselymet is, én ezt most nem tettem bele. 
   Késes betétű robotgépbe tesszük a 10 dkg vaj  maradékával és krémesre daráljuk. Én itt még meg szoktam kóstolni, mert ilyenkor még fűszerezhető. 



Üvegbe töltjük és egy kis időre betesszük a hűtőbe, ha már némiképp lehűlt, akkor jöhet a tetejére a vajréteg, ami légmentesen lezárja és ezzel tartósítja az egészet. Nem kell rá vastag réteg, elég 2-3 mm. Én két üveghez olvasztottam kb 3 dkg vajat és ezt öntöttem rá.
   Vissza tesszük a hűtőbe és ha teljesen kihűl (1-2 óra), akkor már fogyasztható is. 
Én pár percre elő szoktam venni felhasználás előtt, hogy jobban kenhető legyen.
Nagyon finom és egészséges. Nálam a kis üveg ajándékba készült, jó kis gasztroajándék lehet.  
Jó étvágyat hozzá!   




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése